Nuværende bestyrelse består af:
Repræsentant for Glostrup Ungdomsråd (UR)
Vakant
Repræsentant fra ungdomsskolens reference udvalg (EAU)
Lisa Ward
Glostrup Ungdomsskole Brugerråd
Vakant
Repræsentant for organisationer m. særlig interesse for ungdomsarbejdet
Henrik Pedersen
Repræsentant for skolerne i Glostrup
Sussie Brandt Lomholt
Forældrerepræsentant GUS
Anja Morsing
Medarbejderrepr.
Christina Alberg
Repræsentant for det lokale fritids-, idræts- og foreningsliv
Torben Engberg
Repræsentant for de lokale virksomheder
Vakant
Vedtægter for bestyrelsen ved Glostrup Ungdomsskole
Bestyrelsen består af følgende medlemmer:
Stk. 2.
For hvert medlem vælges en suppleant, jf. § 1, stk. 1, der indkaldes ved medlemmets forfald.
Hvis et medlem udtræder af ungdomsskolebestyrelsen, indtræder suppleanten i bestyrelsen for resten af valgperioden. Er der ved et medlems udtræden af bestyrelsen ingen suppleant, foretages suppleringsvalg for resten af perioden.
Stk. 3.
Elevrepræsentanten må ikke deltage i afstemning af eller overvære den del af drøftelserne, der angår sager vedrørende enkeltpersoner.
Stk. 4.
Ungdomsskolelederen deltager i bestyrelsens møder uden stemmeret.
Ungdomsskolelederen er sekretær for bestyrelsen og sørger for den fornødne sekretariatsbistand til denne.
Stk. 5.
Bestyrelsen kan indbyde andre til at deltage i møderne uden stemmeret, når der behandles spørgsmål af særlig interesse for dem.
Stk. 6.
Ungdomsskolelederen fastsætter de nærmere regler for gennemførelsen af valghandlingerne, herunder for suppleringsvalg og udarbejder tidsplan mv. herfor, idet indkaldelse skal ske med et passende varsel.
Stk. 1.
Bestyrelsen udarbejder inden for den af kommunalbestyrelsen fastsatte beløbsramme budget for ungdomsskolen og fastlægger ungdomsskolens indhold og omfang på baggrund heraf og af kommunens plan for ungdomsskolens virksomhed.
Stk. 2.
Bestyrelsen kan afgive udtalelse og stille forslag til kommunalbestyrelsen om alle spørgsmål, der vedrører ungdomsskolen. Bestyrelsen skal afgive udtalelse om alle spørgsmål, som kommunalbestyrelsen forelægger den.
Stk. 1.
Bestyrelsen vælger selv sin formand.
Bestyrelsen vælger selv en næstformand, der fungerer, når formanden har forfald.
Stk. 2.
Der holdes møde så ofte formanden eller tre af medlemmerne finder det nødvendigt. Der afholdes dog møde mindst fire gange om året.
Stk. 3.
Formanden leder møderne og udarbejder til hvert møde en dagsorden og sørger for, at der efter hvert møde udarbejdes et referat, der skal godkendes af mødedeltagerne. Begge dokumenter offentliggøres. Et mindretal
kan forlange at få sin afvigende mening indført i beslutningsprotokollen og medsendt bestyrelsens udtalelser.
Stk. 4.
Bestyrelsens møder er lukkede. Alle deltagere i møderne har tavshedspligt om personsager.
Stk. 5
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede. Beslutningerne træffes ved stemmeflertal. Ved stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
Stk. 6.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Vedtægten træder i kraft med virkning pr. 1. september 2022 iht. kommunalbestyrelsens beslutning d. 31. august 2022 og erstatter vedtægt af 2. maj 2018.